Wednesday, May 12, 2010

Kuih Muih Tradisional Pahang

Okeh, setelah digodek, diedit..dpt tahu apa masalahnya tak dpt nak upload gambar kuih-muih hari tu...jdnya saya resize ajer gambar2 tu...


pulut kelapa, pulut serunding, tako dan telinga keling

putu bambu

my favourite, sata


choc cake, kek gula hangus dan popia sambal. atas tu apam gula hangus


tepung gomak(kiri), pulut panggang(kanan sekali dan atas yg warna hijau tu kuih bakar@akok. yang warna kuning tu tak pasti..terlupa nak tanya tuan kedai



ada cek mek molek, cucuk badak, acar berlauk. yg dlm paket tu nekbat. kuihnya mcm bahulu sikit makan dgn air gula...



yg ini tak ingat apa namanya..lebih kurang macam apam tp tak manis. makan dgn kaya pandan

roti manis

segala macam jenis nasi. nasi putih. nasi kerabu, nasi dagang, nasi lemak

Setiap sabtu mmg meriah kat pekan sehari ni dgn kuih muih...oh, terlupa pulak nak snap kuih tepung torak dan tepung tani. Pendek kata, macam2 ada..laksa pahang, laksam, apam balik, otak2...yg kebanyakkannya susah nak dpt kat tempat2 lain.
InsyaAllah bln depan kami balik pekan lg...akan snap lg :)

4 comments:

  1. kak yana saja ja buat sy terliur kat sini..
    hukk.. hukk..

    rindu nak makan sata :(

    ReplyDelete
  2. alamak..sori irma..buat terliur jer..tp soon akan balik sini kan..leh dpt makan puas2 :)

    irma pon suka sata? favourite akak..masa preggy dulu, tiap kali balik pekan mesti tapau bawak balik

    ReplyDelete
  3. Sabtu pg@ ptg ye?nk cr tepung torak la.mengidam!!!!!

    ReplyDelete
  4. lain kali ltkla resepi...boleh aq salin..

    ReplyDelete